Tuotteiden valinta näyteikkunaan.
1. Kampanjan perusteella:
Tuotteet, otka kuuluvat kampanjaan
2. Laadun perusteella
Materiaalit, jotka sopivat hyvin yhteen esim. tuotemerkin mukaan.
3. Koon perusteella
Symmetrinen sommittelu:
Epäsymmetrinen:
Kolmio sommittelu
Toistoryhmittelyä:
Linjat
Ryhmät
Ryhmitelläään houkuttelevasti
Rytmi
sijoitetaan lähelle toisiaan etäisyyksiä vaihtelemalla
Tyhjätila:
Muista jättää näyteikkunaan reunoille riittävästi tyjää tilaa, jotta tuote nousee selkeästi esille.
Toiseen reunaan enemmän tilaa kun toiseeen syntyy epäsymmetrinen sommittelu
Valolla myydään.
1. yleisvalo. valaisee koko näyteikkkunan
2. KOhdevalo.
Luo ikkunaan syvyysvaikutelmaa. Poistaa taakse syntyvät varjot sekä valaisee takaseinän.
3. sivuvalo.
valaisee seinustan.
Taustavalo.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti